Regulamin rekrutacji uczestników półkolonii zimowych 16 - 27.01.2023 w Centrum Zajęć Pozaszkolnych Nr 3
-
Nabór prowadzony jest od dnia 3.01.2023 od godz. 10:00 w sposób ciągły, do wyczerpania miejsc. Zapisy będą prowadzone telefonicznie pod nr: 42 687 04 85
-
Prawo uczestnictwa w zajęciach mają dzieci z klas I - VI, zamieszkałe na terenie Miasta Łodzi, bez względu na miejsce nauki, posiadające ważną legitymację szkolną.
-
Uczestnika półkolonii zgłasza osobiście rodzic, dziadek, babcia, opiekun prawny lub osoba pisemnie przez nich upoważniona.
-
Jedna osoba może zapisać jako uczestnika półkolonii jedno dziecko lub rodzeństwo.
-
Uczestnik może skorzystać z półkolonii w następujących terminach określonych w tytule.
-
Zapisujący otrzymują kartę kwalifikacyjną uczestnika półkolonii, którą należy wypełnić i dostarczyć do placówki we wskazanym terminie.
-
Lista rezerwowa jest tworzona według kolejności zgłoszeń.
-
Odpłatność za uczestnictwo w półkoloniach wynosi 20 zł. za jeden dzień (zgodnie z decyzją UMŁ).
-
Odpłatność należy wnieść przelewem na podane konto placówki w podanym terminie. W tytule należy umieścić imię i nazwisko uczestnika, bądź uczestników półkolonii oraz formułę: „Opłata za półkolonie w CZP3” oraz podać termin, w jakim dziecko będzie korzystało z półkolonii.
-
Jeżeli z powodu wypadków losowych zaistniałych przed rozpoczęciem półkolonii, dziecko nie może wziąć w nich udziału, placówka zwraca uiszczoną opłatę pod warunkiem niezwłocznego poinformowania o zaistniałych okolicznościach.
-
W wypadku nieobecności uczestnika nie spowodowanej wypadkiem losowym, placówka nie zwraca poniesionych kosztów.
REGULAMIN REKRUTACJI NA ZAJĘCIA w Centrum Zajęć Pozaszkolnych Nr 3 w Łodzi
Placówki wychowania pozaszkolnego realizują cele i zadania określone w ustawie o systemie oświaty, a także w oparciu o przepisy rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie rodzajów organizacji i zasad działania publicznych placówek oświatowo - wychowawczych oraz ramowego statutu publicznej placówki wychowania pozaszkolnego.
Podstawa prawna:
-
ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (tekst jednolity z 2014 r. Dz. U. Nr 256 z późn. zm.)
-
rozporządzenie MEN z dnia 12 maja 2011 roku w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych, warunków pobytu dzieci i młodzieży w tych placówkach oraz wysokości i zasad odpłatności wnoszonych przez rodziców za pobyt ich dzieci w tych placówkach (DZ.U. z 2011 r., nr 109, poz.631);
-
statut CZP3
1. WSTĘP
-
Rodzic kandydata zapisuje go na wybrane zajęcia, składając wymagane przez placówkę dokumenty w sekretariacie placówki W przypadku kandydatów pełnoletnich – zapisują się oni osobiście.
-
Do placówki przyjmowane są dzieci w wieku przedszkolnym, szkolnym, młodzież ucząca się i studiująca odpowiednio na zajęcia :
-
1. Na zajęcia dla dzieci w wieku przedszkolnym „Radosne Chwilki” przyjmowane są dzieci od 3 roku życia
-
2. Na zajęcia plastyczne w pracowni „Indygo” przyjmowane są dzieci od 5 roku życia
-
3. Na zajęcia Zespołu Artystycznego „Stonoga” przyjmowane są dzieci od 4 roku życia; warunkiem przyjęcia jest pozytywna opinia prowadzącego po przesłuchaniu kandydata
-
4. Na zajęcia zespołu tańca współczesnego „Kontra” przyjmowane są dzieci od 10 roku życia; warunkiem przyjęcia jest pozytywna opinia prowadzącego po przesłuchaniu kandydata
-
5. Na zajęcia tańca hip – hop „Dance Ma Sens” przyjmowane są dzieci od 4 roku życia; warunkiem przyjęcia jest pozytywna opinia prowadzącego po przesłuchaniu kandydata
-
6. Na zajęcia indywidualnej nauki śpiewu przyjmowane są dzieci od 10 roku życia; warunkiem przyjęcia jest pozytywna opinia prowadzącego po przesłuchaniu kandydata
-
7. Na zajęcia nauki gry na instrumentach przyjmowane są dzieci od 9 roku życia; warunkiem przyjęcia jest pozytywna opinia prowadzącego po przesłuchaniu kandydata
-
8. Na zajęcia karate przyjmowane są dzieci od 4 roku życia
-
9. Na zajęcia Fitness przyjmowane są dzieci od 12 roku życia, również dorośli
-
10. Na ćwiczenia rehabilitacyjne przyjmowane są dzieci od 12 roku życia, również dorośli
-
11. Na zajęcia informatyczne, klubu internetowego, doskonalenia języka angielskiego, logopedii i terapii pedagogicznej nie stosuje się ograniczeń wiekowych.
-
12. W zajęciach informatycznych i klubu internetowego dopuszcza się udział osób dorosłych
Podstawa prawna:
Statut Centrum Zajęć Pozaszkolnych nr 3 w Łodzi nadany uchwałą nr LXXV/1448/06 Rady Miejskiej w Łodzi dn. 27.09.2006 r., § 29, § 32 ust. 1 -13
2. KRYTERIA NABORU
1. Do placówki rekrutuje się dzieci w wieku przedszkolnym, szkolnym, młodzież uczącą się i studiującą zamieszkałą na terenie Miasta Łodzi lub poza jego obrębem, jeżeli są uczniami szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, których organem prowadzącym jest miasto Łódź
2. W przypadku większej liczby kandydatów spełniających warunek, o którym mowa w ust. 1, niż liczba wolnych miejsc na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria o jednakowej wartości:
1) wielodzietność rodziny kandydata;
2) niepełnosprawność kandydata;
3) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;
4) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;
5) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;
6) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie;
7) objęcie kandydata pieczą zastępczą.
3. Kandydaci, którzy mieszkają poza terenem Miasta Łodzi przyjmowani będą na zajęcia wtedy, kiedy będą wolne miejsca według następujących dodatkowych kryteriów:
1) dziecko oraz jego rodzeństwo kontynuują edukację w placówce,
2) kandydat jest uczniem szkoły, której organem prowadzącym jest Miasto Łódź,
3) kandydat wykazuje szczególne zdolności i zainteresowania zajęciami
3. POSTĘPOWANIE REKRUTACYJNE
1. Postępowanie rekrutacyjne do placówki przeprowadza powołana przez dyrektora komisja rekrutacyjna zgodnie z Terminarzem Rekrutacji na bieżący rok szkolny.
2. Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:
- ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego, sporządzenie protokołu oraz listy zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych na zajęcia
- podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych na zajęcia, przyjętych i nieprzyjętych.
3. Etapy rekrutacji na zajęcia w placówkach pracy pozaszkolnej:
- złożenie deklaracji o chęci kontynuacji uczestnictwa w zajęciach do 21.06. poprzedniego roku szkolnego
- rekrutacja podstawowa: złożenie wniosku o przyjęcie na zajęcia do 30.09. bieżącego roku szkolnego
- rekrutacji uzupełniająca: przez cały rok szkolny
4. Rodzice dzieci, które zostaną zapisane na zajęcia w bieżącym roku szkolnym mają obowiązek zgłoszenia się do sekretariatu placówki celem wypełnienia wniosku o przyjęcie na zajęcia.
5. Każdy nowo przyjęty w trakcie roku szkolnego uczestnik będzie miał obowiązek dostarczenia wypełnionego i podpisanego przez rodziców/opiekunów wniosku o przyjęcie na zajęcia najpóźniej po miesiącu uczestniczenia w zajęciach.
6. Dane osobowe kandydatów i uczestników gromadzone są w placówkach w celach postępowania rekrutacyjnego i objęte szczególnym postępowaniem wynikającym z ustawy o ochronie danych osobowych. Dokumentacja postępowania rekrutacyjnego przechowywana jest nie dłużej niż do końca okresu, w którym dziecko korzysta z zajęć prowadzonych w placówce.
4. KRYTERIA REKRUTACJI
1.Przy rekrutacji do łódzkich placówek wychowania pozaszkolnego w bieżącym roku szkolnym brane są pod uwagę następujące kryteria:
|
Kandydat wykazuje zainteresowania i uzdolnienia kierunkowe |
20 pkt. |
|
Rodzina kandydata jest uczestnikiem Programu Łódzka Karta Dużej Rodziny |
15 pkt. |
|
Rodzice kandydata są płatnikami podatku dochodowego w Mieście Łódź |
15 pkt. |
|
Kandydat był w ostatnich dwóch latach uczestnikiem zajęć stałych organizowanych w placówce pracy |
10 pkt. |
|
Kandydat wychowuje się w rodzinie wielodzietnej (kryterium dotyczy rodzin posiadających więcej niż 2 dzieci, a nie korzystających z Programu „Łódzka Karta Dużej Rodziny ) |
5 pkt. |
|
Rodzeństwo kandydata jest lub było w ostatnich dwóch latach uczestnikami zajęć stałych organizowanych w placówkach pracy pozaszkolnej |
5 pkt. |
|
Kandydat ma orzeczenie lekarskie o niepełnosprawności , o ile rodzaj niepełnosprawności nie wyklucza udziału w danej formie zajęć |
5 pkt. |
|
Jedno z rodziców kandydata ma orzeczenie lekarskie o niepełnosprawności |
5 pkt. |
|
Oboje rodzice kandydata mają orzeczenie lekarskie o niepełnosprawności |
5 pkt. |
|
Kandydat wychowuje się w rodzinie objętej pomocą społeczną |
5 pkt. |
5. TERMINARZ POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO W ROKU SZKOLNYM
LP
|
POSTĘPOWANIE REKRUTACYJNE |
TERMIN |
1. |
Wydawanie i przyjmowanie przez nauczycieli poszczególnych kół wypełnionych deklaracji o kontynuacji uczestnictwa w danych zajęciach |
do 21.06. poprzedniego roku szkolnego |
2. |
Podstawowa Rekrutacja kandydatów - wydawanie i przyjmowanie wypełnionych deklaracji dla nowych kandydatów na uczestników wybranych zajęć |
do 30.09. bieżącego roku szkolnego |
3. |
Rekrutacja uzupełniająca w przypadku wolnych miejsc spowodowanych rezygnacją |
W ciągu bieżącego roku szkolnego |
4. |
Wywieszenie list zakwalifikowanych, przyjętych |
01.10. bieżącego roku szkolnego |
6. PROCEDURA ODWOŁAWCZA
1. W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy przyjętych i nieprzyjętych kandydatów, rodzic lub pełnoletni kandydat może wystąpić do dyrektora placówki o uzasadnienie odmowy przyjęcia na zajęcia.
2. Uzasadnienie, o którym mowa w ust.1 sporządza się w terminie 5 dni od dnia otrzymania wniosku o sporządzenie uzasadnienia.
3. W terminie 7 dni od otrzymania uzasadnienia rodzic/kandydat może wystąpić do dyrektora z odwołaniem od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej
4. Dyrektor rozpatruje odwołanie w terminie 7 dni